Våren är på G

Äntligen går det mot ljusare o varmare tider!!! Skulle helst av allt vilja vara ledig lite mera så att det blev lite mer träning med Saga, men man får göra så gott man kan. Jobb, familj och allt annat ska ju också fungera... I helgen tränade vi med andra trevliga hundentusiaster. Först blev det ett långt spår på 1340 m i blandad terräng. Jag blev så glad o stolt över Saga som hittade alla apporter. Hon fick jobba rejält för det var en del öppna ytor som gjorde det lite svårt, men det löste hon mycket bra! Efter det blev det lydnadsträning..... Där är många moment långt ifrån bra. Dessutom har hon börjat tjuvstarta, inte bra... Nåväl, våren är här och ljuset gör att man kan träna lite mer efter jobbet. Det viktigaste för mej är inte tävlingarna utan att träna o aktivera min hund, och sist men inte minst, ha kul tillsammans!



 Från promenad vid Gunnebo slott

 

 VÅR!!!

 

 Kompisar


Kommentarer
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Finbild på kompisarna!

2011-03-29 @ 22:13:13
URL: http://www.arelidsaussie.se
Postat av: Klara

Vad fina ni är! Och Gunnebo är ju väldigt mysigt :) Jag och Älva följer gärna med på diverse nosarbete snart igen, t.ex. till helgen vore trevligt :D

2011-03-30 @ 04:26:25
URL: http://www.dromvovven.blogspot.se
Postat av: Eva-Lena o Saga

Hej! Vi kan väl höras om spår Klara. Ev kan jag till helgen. Vilken dag passar dej bäst?

2011-03-30 @ 10:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0