Kul träning

Igår var det dags för Mettes kurs. Först och främst kan jag väl säga att det är UNDERBART att kunna träna inomhus. Vi var bara fyra stycken igår, men kommer ev att vara sex, så varje individuell tid får användas väl! Jag tränade kryp och rutan med Saga. I krypet ville jag ha råd om hur vi ska fortsätta vår träning. Blir så himla lätt att jag forcerar fram för fort. Mette tyckte vi var på rätt väg och gav tips om fortsatt träning. Rutan blev lite av en aha-upplevelse. Saga har ju inga problem att springa till rutan och stanna så länge det finns en boll där, men när bollen är borta blir hon tveksam. Mette föreslog att vi skulle klicka in momentet. Man riktigt såg hur Saga tänkte -hur ska jag göra för att få godiset?? På några minuter kunde man skicka henne utan boll till rutan!!! Nu har jag verkligen fått verktyg på hur jag ska arbeta vidare. Det är lika givande att titta på när Mette instruerar andra. Jag fick massor av funderingar och tips på hur jag kan fortsätta träna Saga med bl a fotposition. fjärrdirigering mm. Ser fram emot nästa kurstillfälle om två veckor, om inte Saga löper då. Hade med mej kameran igår, men glömde det, så det blev inte ett enda kort därifrån. Däremot hitta jag en kul bild från aussielägret i somras där jag bekantar Saga med rutan för första gången. Har fått bilden av Anki, som fått den av någon?


 Man blir trött av träning!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bilden säger allt Eva-lena. Ut och träna konditionsträning så att du ger Saga lite rättvisa;)

2010-12-02 @ 19:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0