Hundåret 2010

Ska försöka ge mej på att summera hundåret 2010... Hur gick det med mina förväntningar egentligen? Jag hade som mål att klara appellen och det gjorde vi ju. Sen ville jag få ihop till LP1, där sprack det. Det beror på att jag la ner det. Tänker på Marie i Skåne, Sagas moster Teklas matte, som undra va tusan det var som hände med mej när jag gick in på tävlingsplan, såg ut som om jag hade hur tråkigt som helst. Sanningen är den att det tyckte jag att det var också, var så himla trött och uttråkad av att traggla ettans moment. Bestämde mej då att gå vidare med 2an, träningen blev genast hur kul som helst igen! Saga har även fått en 1a i öppen klass på utställning, kul eftersom hon inte är en "utställningsaussie". Exteriörbeskrivningen gick också utmärkt, med undantag för lite för dåligt vinklade bakben, fast det visste jag ju. Vi har också varit med på en del roliga kurser både på min klubb och för Mette Klavenes. En bevakningskurs fick vi vara med på under en helg med klubben, och det roliga rikslägret med Aussieklubben är ett mycket trevligt minne. Jag är ju ingen tävlingsmänniska egentligen så det är väl inte enbart prestationer man ska minnas, eller? Det har varit fantastiskt kul allt man gör med andra hundmänniskor, tränar, spårar, upplet mm. Tyvärr så var 2010 ett mycket sorgset år också, min underbara Lukas fick tas bort. Jag gråter fortfarande när jag tänker på denna mycket speciella hund som var så älskad av oss, men som hade såna enorma rädslor att han inte kunde hantera vardagen utan blev mycket aggressiv. Jag är så lycklig över att ha Saga som inte bär på dessa bekymmer. Givetvis är hon inte felfri, men hon är hanterbar och hennes enorma nyfikenhet tar alltid över om hon blir orolig för något.
Hoppas nu att alla får en kul nyårsafton, själv ska jag tillbringa den på landet med goda vänner.

GOTT NYTT ÅR!



  Finaste Lukas




Söta Saga


Kommentarer
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Teklas matte heter Karin..........

2010-12-29 @ 21:20:34
URL: http://www.arelidsaussie.se
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Finaste Lukas. Han har det bra nu...

Men vad menar du med Saga? är hon inte felfri? Och ingen utställningsaussie? Och du är ingen tävlingsmänniska! Vad har hänt med dig? Tänk positivt. Sag är felfri och en utställningsaussie(1.a på nationell) och du gillar att tävla!! Eller hur? Du vet väl att det blir som du tänker. Tur att du ska fira nyår med doda vänner!!

2010-12-29 @ 21:25:46
URL: http://www.arelidsaussie.se
Postat av: Lovisa & Cinna

Gott Nytt År på er!

Va kul att det går så bra på kursen, då får vi komma ner i sommar så får ni lära oss hur man klickar in rutan:)

2010-12-30 @ 18:01:58
URL: http://afairytale-aussie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0