Träning

Äntligen känns det som om man är på gång lite igen. Träningen i Kallebäck blev tyvärr inställd, alldeles för isig plan. Däremot var det ju Mettes kurs. Kändes som om många,inklusive mej själv, var lite "ringrostiga" efter det långa uppehållet. Själv tränade jag kryp, tunga apporten och hoppet. Trodde vi kommit längre i krypet än vad vi hade. Fick kritik angående var jag belönar, så det är bara att backa tillbaka. Mette pratade om hur viktigt det är att ALLTID träna tillsammans med någon, eftersom man själv inte kan se allt. Då är det bättre att strunta i träning om man bara kör själv. Det ska va kvalite och inte kvantitet. Hon har väl rätt, men det är inte alltid så lätt att få ihop träning under vinterhalvåret, eller också är jag kanske lat? Den tunga apporten har vi bara introducerat, men det var inga problem med viljan att hämta den. Hoppet är sådär... Nu tvekar hon i allafall inte, utan vill gärna hoppa, även när det är från mej. Undrar om det är köttbullarna som drar? Tur att man har en hund som gör sitt yttersta när det finns belöning! Som sagt var det är bara att kämpa på. Pratade några om att försöka sätta ihop nån grupp som kan hjälpa varandra i träningen. Hade varit kul, men det får gärna bli lite bättre underlag först.



 Här tränar Anki o Vilda fritt följ

 

 och jag o Saga kryp

 

 och ännu mera kryp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0