Hemma igen

Så var helgen i Lund över. En mycket rolig och blåsig helg! Åkte ner i lördags förmiddag och gjorde det första stoppet hos Engelsons i Falkenberg. Både jag och Anki hittade en hel del kläder, tur att det snart är ny lön...
Tänkte sedan ta en härlig promenad med hundarna vid Skrea strand, men det blåste full storm så det fanns ingen strand kvar, utan vågorna piskade mot sanddynorna samtidigt som regnet vräkte ner. Framme i Lund tog vi reda på var brukshundklubben låg, eftersom tävlingarna startade redan kl 8.00 på söndag morgon. Efter det begav vi oss till Karin och Jonas som vi skulle övernatta hos. Det blev en MYCKET trevlig kväll med god middag och en fantastiskt god äppelkaka. Det var också kul att få träffa Sagas moster Tekla och söta kusin Häxa. Söndagen bjöd på blandad kompott, inget 1:a pris i lkl 1. Känns så himla tråkigt att traggla i 1:an. Karin sa att hela min attityd när jag gick ut på planen lyste av det. Har därför bestämt att jag lägger ner 1:an, har ju ett 1:a pris där, så nu vill jag göra nya moment, lydnad ska va kul och jag vill mycket hellre jobba vidare med nya moment. Saga kan momenten i 1:an, det är jag som sänker henne där. Ett stort grattis till Anki och Vilda som klarade sitt 1:a pris i 1:an, vilket innebär att de tog sitt LP 1, GRATTIS!!!!
Efter det var det dags för utställning. Kändes väl så där innan, eftersom Saga har fällt så mycket att hon knappt har nån päls kvar. Det var sju tikar anmälda till öppen klass, och Saga kom 2:a och Vilda 3:a bland dessa, kändes väldigt kul!!
Efter en lång dag där var det dags för bilresan hem och sen iväg och rösta innan vallokalen hann stänga. Både jag och Saga är väldigt trötta efter en mycket trevlig helg, så nu ska vi sova!

PS Återkommer med lite bilder från helgen.

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Å va kul att du åxå har skaffat en blogg!!!!

Själv är jag urkass på att uppdatera...inväntar lusten...

KRAM!!!

2010-09-20 @ 12:06:28
URL: http://bloggis.se/Milou

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0