SPÅR

Äntligen har vi spårat!!! Trodde först inte det skulle bli av efter fredagens snöande. Däremot så blev det inte på landet, eftersom vi fick hålla oss hemma. Kenneth fick besök av en kompis som han gick på gitarrskola med i Los Angeles. Tänkte att jag skulle få öva min engelska, men han bor i Stockholm sen flera år tillbaka och pratar utmärkt svenska, så det sket sej, som man säger.. För att återgå till spåret så tänkte jag att eftersom vi inte gjort detta sen början på november så får det bli ett ganska kort spår. Det blev kanske ca 400m, däremot så var det inte så lätt. Efter att ha börjat i blandad skogsterräng så korsade vi en stor äng där områdets alla hundar rastas och leker, och avslutningsvis vidare in i skogen igen. När Saga fick se spårselen och linan studsade hon av glädje! Hon var så taggad att det var svårt att få på henne selen. Jag hade lagt ganska tätt med pinnar av varierad längd och tjocklek. Hon dammsög spåret!!! Missade inte en pinne, och att spåret korsade ängen bekom henne inte det minsta. Tänk om lydnaden kunde flyta på lika fantastiskt som hennes spårarbete...



 En mycket fokuserad Saga



Här var det en pinne



Kan man få en godis i byte mot pinnen kanske?



Över ängen där alla hundar leker, men vem bryr sej?



Lite bus o lek efter en lyckad spårning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0