Höststädning

Idag har vi ägnat oss åt höststädning i trädgården. Jag och Saga har väl inte riktigt samma uppfattning om hur det ska gå till... Däremot kan man inte klaga på hennes goda vilja och engagemang! Var och handlade lite på Plantagen på förmiddagen jord, ljung mm. Plastkrukorna låg utspridda över hela gräsmattan när Saga "hjälpt" till med plantering. När jag hade grävt upp och flyttat plantor mellan landen upptäckte jag att Saga ägnat sej åt samma sak i ett annat land. Där skulle inget grävas upp och flyttas, men efter hennes noggrannhet var rötter och knölar fullt synliga så det blev för husse att åka till Plantagen och köpa ännu mera jord. Vi har också promenerat i skogen några gånger idag, är så himla härligt att vara ute när det är höst, älskar alla vackra färger som finns nu. Vi tränar också lite varje dag på de olika lydnadsmomenten, och det går sakta men säkert framåt. Ser fram emot måndagens kurs med Mette Klavenes.



 Skulle kunna tro att hon är på väg upp för att beskära trädet


Kommentarer
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Har jag glömt att tala om att vi blandade upp generna med lite pitbullgener. För att öka kamplusten lite!

2010-10-03 @ 18:53:40
URL: http://www.arelidsaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0